dimarts, 26 de gener del 2010

Iniciativa m'irrita


Em considero una persona dialogant, que se sent còmode en ambients agradables i positius més que no pas en situacions de conflicte. I que dedico esforços a buscar punts de trobada més que no pas a encendre focs innecessaris.

Fa pocs dies en una lectura ràpida d'una revista de psicologia mentre matava el temps en una sala d'espera, llegia un reportatge sobre l'amabilitat i els beneficis que comporta per un mateix i pels del seu entorn ser una persona amable.

Dedicar bona part del temps a la política genera, evidentment, situacions de conflicte permanentment. Però si els debats es tenen seguint uns criteris d'amabilitat i respecte, no hi ha més conseqüència que la confrontació tranquil·la d'idees.

Hi ha una excepció, però, que em molesta sovint. La gent d'Iniciativa -amb alguna excepció que comfirma la regla, és clar- em produeix una sensació difícil d'expressar amb paraules, però que podria definir va del menyspreu a la ràbia passant per l'avorriment. No se si m'explico.

Veure que un grup d'amics, poquets, sovint professionalment poc preparats, als que els agrada viure bé a costa d'ocupar llocs a les administracions i amb l'única bandera del NO i de l'ecopijisme per davant, sincerament, em molesta.

Què hi fan a Ascó agafant la pancarta en contra del magatzem de residus? Sabien on era Ascó abans d'aquest episodi? Saben què en pensa la gent del poble? Quina alternativa de feina els ofereixen per crear llocs de treball pels joves del municipi? Per alguna cosa deu ser que no hi tenen ni un sol regidor.

Fa dies que segueixo el ja de per sí complex debat del magatzem de residus i veure en Saura i l'Herrera utilitzant aquest tema per tapar les vergonyes de la gestió de l'incendi d'Horta i per guanyar vots, sincerament, m'emprenya.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada