Ahir llegia a l'edició de novembre de la revista Capital un article sobre la situació que atravessa el trànsit marítim de contenidors a nivell mundial.
En destaco dues xifres. La primera: fa un any circulaven 80 vaixels diaris pel Canal de Suez. Avui tansols 30. La segona: El 60% dels contenidors que viatgen ens els vaixells d'Europa cap a Àsia ho fan buits, i els embussos en ports com els de Los Àngeles, Singapur o Shangai han desaparegut.
La crisi que afecta el segment del transport marítim no ha aparegut diàriament als TN's. Però és de proporcions més profondes de les que afecta el sector de l'automòbil.
Ramon Tremosa apunta el trànsit marítim i la logística que s'en deriva com un dels principals eixos que han de liderar el futur econòmic de Catalunya. Cal que estiguem amatents a com avança aquesta situació i que ens plantegem la necessitat real d'invertir en les infrastructures auxiliars que genera.
El lideratge dels governs no nomès s'ha d'exercir en aquelles qüestoins més visibles per als ciutadans. També cal exercir-lo amb apostes estratègiques en sectors que a mitjà i llarg termini significaran riquesa per al nostre país.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada